autor: Andrija Rusan
dizajn interijera: Dean Skira
suradnici: Marijan Mirkovic, Ljerka Kabelka
površina parcele 1120 m2
fotografije: Damir Fabijanić, Dean Skira
"Može se napraviti": kuća svjetlosti „Lumenart“
Osnovu zgrade čini posve uobičajena konstrukcija od opeke i betona, karakteristična za low-tech industrijske hale. Taj jednostavni kubus je, međutim, dvostruko odjeven, izvana i iznutra, tako da iz nečeg što bi svaki spretni graditelj znao sam izgraditi dobivamo posve suvremenu, izrazito postmodernu arhitekturu (s kojom bi se zacijelo slagali i pioniri postmodernizma). Vanjski izgled zgrade ne odražava ni konstrukcijsku logiku ni prostorni koncept unutrašnjosti, forma ne slijedi funkciju, u ovom projektu više sasvim sigurno ne proizlazi iz manje - ograničim li se tek na tri istine modernizma. Jednostavni cigleni kubus je zaista tek obični potporanj za unutarnju i vanjsku preobuku zgrade, a obje su tretirane kao samostalni, međusobno neovisni elementi. Na taj su način i projektirane: autor vanjske arhitekture zgrade obloge od ploča iz prešanog stakla je arhitekt Andrija Rusan, a autor arhitekture unutrašnjosti, odjevene u epoksi podne premaze i ploče od gips-kartona je dizajner Dean Skira. Svaki od njih je više nego logiku programa ili konstrukcije slijedio neke svoje zamisli, lik zgrade koji je prepoznao kao upravo onaj pravi. Obojici je zajednička neka specifična estetska senzibilnost koja se pokazuje u sličnim oblikovnim zahvatima izvan i unutar zgrade, a to je, dakako, uopće i razlog njihovog zajedničkog rada.
…Jedan od pozitivnih učinaka bijelog u interijeru zacijelo je taj što djeluje kao dobra pozadina za rasvjetna tijela u izložbeno-prodajnom dijelu zgrade. Različite boje, oblici i materijali dolaze na bijeloj podlozi jasno do izražaja. Bijelo također dobro djeluje kod demonstracije svjetlosnih efekata na prvom katu zgrade, predviđenom za predavanja i predstavljanje rasvjete. Ovdje su bijeli zidovi korišteni kao veliko projekciono platno. Zbog laboratorijske bjeline imamo u ovoj zgradi osjećaj da smo ušli u prostor u kojem se netko znanstveno bavi predmetom svog istraživanja, u ovom slučaju rasvjetom.
Izvadak iz teksta Petre Čeferin objavljenog u Orisu br. 44