Urbanističko rješenje Autobusnog kolodvora u Osijeku u mnogočemu je određeno svojim smještajem u gradskom tkivu. Longitudinalnost grada na Dravi odražava se i u pozicioniranju zgrade Autobusnog kolodvora na parceli.
Na istočnoj, najkontaktnijoj strani uzdužne parcele, smješten je terminal gradskog prometa: tramvajsko stajalište,pet stajanki (perona) za autobuse gradskog prijevoza, taxi stajalište, veliki trg s dominirajućom krovnom plohom te kosi visoki zid koji usmjerava prema ulazu u zgradu i ujedno odvaja perone od vanjskog pristupa.
Zgrada Autobusnog kolodvora dimenzija 132,9m x 16,4m, izvedena paralelno s pristupnom intrazonskom cestom, svojom longitudinalnošću "zatvara" 16 autobusnih perona smještenih na sjevernoj strani. U njoj su, pored dvoetažno visoke kolodvorske aule i komunikacijskih površina, svi potrebni trgovačko-uslužno-ugostiteljski sadržaji, te prometni uredi. Sadržaji su smješteni u prizemlju i na galeriji.
Blago valovita dominantna krovna ploha koja značajno natkriva zgradu Autobusnog kolodvora na sve strane, pogotovo iznad autobusnih perona i pristupnog trga, asocijacija je na ugodnu autobusnu vožnju, poput jedrenja na niskim i dugačkim valovima. Njenu "težinu" dematerijalizira ustakljena ploha svih pročelja zgrade Autobusnog kolodvora, s naglašenom horizontalnošću ustakljenih polja. Podzemna javna garaža ispod cijele zgrade i vanjskih perona ima kapacitet za 251 vozilo. Izravno je povezana sa sadržajima zgrade Autobusnog kolodvora, a pješački pristup joj je moguć i izvana, preko pristupnog trga.
Autobusni kolodvor karakterizira izrazita suvremenost, kako u projektiranju i ideji, tako i u izvedbi i funkciji. Reference i utjecaji na ideju, proizašli su kroz proučavanje i obilaske brojnih europskih putničkih terminala, kolodvora i aerodroma.